Пошук
fidelium
+38 (050) 674-32-27

Самостійна реєстрація ТОВ (товариства з обмеженою відповідальністю)

Самостійна реєстрація ТОВ - Блог компанії Fidelium

Реєстрація ТОВ в Україні

Товариство з обмеженою відповідальністю або ТОВ - це одна з відносно простих організаційно-правових форм для ведення бізнесу.

Учасники товариства з обмеженою відповідальністю - один або кілька людей, які вносять статутний капітал, призначають директора і спільно приймають основні рішення. Вони виступають як власники бізнесу і можуть отримувати частину прибутку (дивіденди).

Основні положення про ТОВ передбачені Законом України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» і Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань».

Попит на товариства з обмеженою відповідальністю закладений в самій його назві - обмежена відповідальність засновників.

Чому саме реєстрація ТОВ?

Ми виділяємо такі переваги і особливості:

  • допустима кількість засновників необмежено (можна від 1);
  • розмір статутного фонду необмежений (можна від 1 гривні);
  • можливість вибору будь-якого виду діяльності;
  • кожен засновник несе відповідальність тільки за свою частину статутного капіталу і не відповідає особистим майном;
  • внесена частка може бути представлена ​​як грошовими коштами, так і наявним власним майном, цінними паперами або авторськими правами;
  • великий вибір способів оподаткування та варіацій комбінацій, що дозволяє оптимізувати витрати на податки;
  • можливість оформлення як по домашньому, так і за окремим адресою;
  • мінімальний період реєстрації;
  • відносно невеликий пакет документів.

Однак сам процес підготовки до створення ТОВ достатньо трудомісткий і вимагає знань вимог законодавства.

Сама реєстрація ТОВ в Києві або будь-якому іншому місті України відбувається в кілька ключових етапів.

 

ЕТАП 1. ЗБИРАЄМО ДАНІ. На даному етапі вам необхідно проаналізувати інформацію, яка буде потрібно для заповнення реєстраційних документів. Важливо, щоб всі дані були підготовлені в повному обсязі, не містили протиріч і помилок.

Ключова інформація першого етапу, яку вам необхідна:

  • Крок 1. Почати необхідно зі складу засновників ТОВ.

Товариство з обмеженою відповідальністю — це форма ведення бізнесу, призначена в основному для комерційного партнерства. Кількість співвласників бізнесу може бути будь-який. Закон України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» прибрав обмеження в кількості учасників, яке існувало раніше в розмірі до 100 осіб (юридичних / фізичних). На практиці, кількість учасників ТОВ у межах 100 осіб — це рідкість, але все ж законодавець дав можливість засновникам існувати в організаційно-правових формах, як ТОВ, не створюючи акціонерне товариство.

Засновником (учасником) ТОВ може бути:

- громадянин України;

- нерезидент (громадянин іншої країни);

- особа без громадянства;

- юридичні особи (у тому числі й іноземні).

Важливо ретельно підбирати учасників. Благонадійності коли засновники пов'язані не тільки діловими, але і дружніми відносинами. Щоб уникнути можливих непорозумінь, необхідно спочатку прописати всі умови співпраці в корпоративному договорі, що допоможе уникнути непорозумінь при здійсненні діяльності.

Для створення ТОВ достатньо одного засновника.

  • Крок 2. Далі переходимо до вибору найменування (назви) ТОВ.

При реєстрації обов'язково вказувати повну назву ТОВ. На розсуд засновників товариства можливі перерахування скороченого найменування, назви іноземною мовою. При цьому, в повній назві компанії, навіть якщо вживається іноземне слово, можуть бути тільки українські літери. Таке найменування можна вказати іноземною мовою та використовувати його для складання документів із закордонними контрагентами. При цьому всі ці назви повинні бути офіційно зареєстровані, а відповідно їх необхідно підготувати. Вибір назви для створюваного товариства з обмеженою відповідальністю є правом його засновників.

Законом передбачено, що найменування юридичної особи не може бути тотожним найменуванню іншої юридичної особи. Ексклюзивність назви можна перевірити в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань.

  • Крок 3. Вибираємо юридичну адресу ТОВ.

Юридична адреса — неофіційний термін, що має на увазі адреса, за якою офіційно зареєстровано компанія і за якою знаходиться її орган управління.

Таким адресою може бути: прописка засновника або директора, офіс, який ви знімаєте, а також юридична адреса, який ви купили в компанії, яка надає ці юридичні адреси. Однак варто пам'ятати про те, що в тому випадку, якщо компанія повинна буде пройти перевірку, державні структури прийдуть за юридичною адресою компанії.

Ще один важливий критерій юридичної адреси — можливість поштового зв'язку з ТОВ і швидке отримання кореспонденції. Податкова може перевірити заявлену адресу на достовірність і масовість, особливо коли ви оформляєте ПДВ на компанію.

У статутних документах адресу ТОВ вказувати не обов'язково і не рекомендуємо це робити тому подальша зміна адреси вимагатиме заміни і всіх документів.

  • Крок 4. Визначте розмір статутного капіталу і часток учасників.

Статутний капітал (СК) - це перші активи компанії, які вносять засновники. Розмір статутного капіталу законодавством не встановлено, а отже може бути від 1 грн. Однак з огляду на, що це капітал, яким товариство з обмеженою відповідальністю відповідає перед своїми кредиторами, його початкове заниження може позначитися на іміджі компанії та довіру контрагентів.

Сьогодні розмір КК можна не вказувати в статуті ТОВ (перелік відомостей, які повинен містити статут, наведено в ч. 5 ст. 11 Закону № 2275), однак на практиці реєстратори часто все ще вимагають.

Важлива функція КК — розподільна. Вона закріплює право кожного засновника на певну частку прибутку, так, прибуток буде розподілятися пропорційно до внесених у статутний капітал часткам. Відповідно, якщо ТОВ створюється більш ніж 1 засновником, необхідно узгодити і закріпити в КК розмір часток кожного з учасників.

Згідно з вимогами ст. 13 Закону № 2275 внеском до статутного капіталу ТОВ можуть виступати:

- гроші;

- цінні папери;

- будь-яке інше майно, якщо інше не встановлено законом.

При створенні ТОВ його засновники визначають, як буде проводитися оцінка внесків в негрошовій формі. Вони можуть приймати рішення щодо того, що для проведення такої оцінки буде залучатися професійний оцінювач. Але цей спосіб оцінки є необов'язковим для ТОВ, у яких немає частини державної або комунальної власності. До того ж він пов'язаний з додатковими витратами. В іншому випадку, учасники самостійно оцінюють внесене майно або майнові права.

Передати свої внески в статутний капітал учасники зобов'язані протягом 6 місяців від дати держреєстрації товариства (ст. 14 Закону № 2275). Правда, зазначеною статтею закону передбачено, що в статуті може бути вказаний інший термін здійснення внесків в КК.

  • Крок 5. Підібрати коди видів діяльності (КВЕДи).

КВЕД це класифікатор видів економічної діяльності, з кодами, встановленими для різних галузей і видів бізнесу. Коди структуровані за галузями економіки і зібрані в єдиному документі. Подивитися чинний класифікатор (КВЕД-2010 або ДК 2010) можна на сайті Держкомстат.

Перед вибором КВЕДів необхідно самостійно відповісти на наступні питання:

- яким бізнесом плануєте займатися?

- від якої діяльності буде основний дохід?

- які додаткові послуги компанія буде надавати?

- який ринок збуту (точка в місті або послуги по всій Україні / світу)?

За допомогою вірних кодів визначається головний і другорядний вид економічної діяльності компанії. Відображення в ЄДРПОУ більшою мірою має цінність для органів державної статистики, а вже в другу чергу — безпосередньо для бізнесу і підприємців.

З 1 січня 2012 року Україна використовує редакцію ДК 009: 2010, яка прийшла на зміну ДК 009: 2005. Поширена назва чинної редакції класифікатору - КВЕД-2010, 2012 2014 року, 2015 і 2016. Це — один наказ, зміна якого відбувалася протягом кількох років.

За правилами чинного КВЕД код складається відповідно до ієрархічного кодування із застосуванням літерно-цифровий класифікації. Де "літерні" позначення - «Y» (секції від A до Q) і «YY» (підсекції, які є в наявності тільки в секціях "C" і "D"), "цифрові" - "XX" (розділ), «XX.X» (група), «XX.XX» (клас) і «XX.XX.X» (підклас).

Одвічне питання клієнтів — скільки КВЕД можна вибрати?

Актуальне українське законодавство не має обмежень з цього питання. Єдине, що потрібно знати: реєстраційна картка містить не більше 21 пункту. Якщо перелік з обраних кодів більше передбаченого кількості позицій в формі, можна або додати в документ відповідні осередки або надрукувати ще одну сторінку. Але в таких випадках є ризик - державний реєстратор може відмовити в прийнятті документів з "розширеної" карткою.

Існує два виходи:

1) наполягати на своєму;

2) додати допоміжні КВЕДи після реєстрації.

Другий варіант більш прийнятний і результативний. Тим більше 21 осередок для КВЕД в повному обсязі охоплює середньостатистичний вибір.

Варто звернути увагу, що від обраних кодів економічної діяльності залежить можливість вибору спрощеної системи оподаткування.

  • Крок 6. Визначаємо порядок управління ТОВ.

Перед створенням ТОВ, необхідно продумати, хто буде нею керувати.

Органами управління ТОВ є:

- загальні збори учасників;

- виконавчий орган;

- Наглядова рада.

При цьому наглядова рада може і не передбачатися статутом і створюється за бажанням засновників.

Таким чином, в більшості компаній досить тільки двох органів управління:

- генеральний директор або просто директор ТОВ;

- загальні збори учасників (якщо засновник єдиний, то він має ті ж повноваження, що і збори).

Якщо ви плануєте бути і директором, і єдиним засновником, то рішення будете приймати одноосібно. Якщо не бажаєте займатися операційною діяльністю, то необхідно знайти дану вакансію найманого директора (ви напевно помічали використовувану абревіатуру СEO - Chief Executive Officer). Він єдиний, хто представляє інтереси організації без довіреності. Так само директор ТОВ укладає угоди, в результаті яких суспільство отримує певні права і обов'язки. Тому з майбутнім найнятим керівником необхідно підписати детальний контракт, який і буде регламентувати його роботу.

При цьому варто скасувати, що керівник несе майнову відповідальність за свої дії, які заподіяли шкоду організації. А ще, як на посадову особу, на нього накладаються адміністративні санкції за КУпАП України. Якщо ж дії або бездіяльність керівника заподіяли істотну шкоду, то його відповідальність може перерости в кримінальну.

Не варто забувати і про те, що якщо головний бухгалтер обраний, його кандидатуру буде потрібно внести в реєстр фіскальної служби. У тому випадку, якщо бухгалтера поки немає, його обов'язки може виконувати директор.

  • Крок 7. Вибрати систему налооблаженія ТОВ.

За замовчуванням компанію реєструється платником податків на загальних підставах і сплачує податок на прибуток. Однак ви маєте право в процесі реєстрації вибрати більш ефективну комбінацію.

При наявності в Україні трьох податків:

- єдиний податок, тобто прощений податок 5%;

- податок на прибуток на загальних підставах;

- ПДВ,

існує чотири можливих основних комбінації оподатковувань комбінації для вибору:

- загальна система;

- загальна система з ПДВ;

- спрощена система;

- спрощена система з ПДВ.

Необхідно вибрати найбільш підходящу під обрані раніше види діяльності і структуру компанії щоб оптимізувати витрати на податки. Ви можете це зробити самостійно або отримати платну консультацію за оптимальною для Вашої сфери діяльності системи оподаткування.

  • Крок 8. Визначити контактні дані ТОВ.

Для того, щоб з вашою компанією могли зв'язатися контрагенти і будь-які державні органи, важливо вказати в реєстраційних даних контактні телефони (можна мобільний). Це може бути телефон директора або одного із засновників, а також новий набутий номер. Головне - він повинен бути завжди доступний для дзвінка.

З нашої практики, під створюваної компанії краще купувати новий мобільний номер, так як в перший місяць на нього будуть активно телефонувати банки і інші компанії, які прагнуть продати вам свої послуги.

Також при реєстрації можна вказати адресу електронної пошти (e-mail).

 

ЕТАП 2. ПІДГОТОВІЧІЙ. Як відкрити ТОВ самостійно на даному етапі:

  • Крок 1. Підготувати та підписати протокол зборів засновників. Нотаріальне засвідчення та підписання протоколу.

    Необхідно передбачити:
    - вибору назви ТОВ;
    - адресу місцезнаходження ТОВ;
    - все про статутний капітал;
    - призначення директора.
  • Крок 2. Розробка статуту ТОВ або використання Модельного статуту. Нотаріальне засвідчення та підписання Статуту ТОВ.
  • Крок 3. Заповнення заяви на державну реєстрацію юридичної особи (форма 1). Дані для нього ми і збирали проходячи перший етап. Будьте гранично уважні - допущені помилки спричинять відмову в реєстрації ТОВ, втрату часу і грошей.
  • Крок 4. Заповнення заяви заяву про вибір способу оподаткування в разі такого вибору (спрощена система або на додану вартість).
  • Крок 5. Підготувати нотаріальну довіреність, якщо ви вирішите доручити процес реєстрацію третій особі або юристу.

 

ЕТАП 3. РЕЄСТРАЦІЯ ТА НАСТУПНІ ДІЇ.

Що стосується подачі документів при самостійній реєстрації ТОВ учасниками або директором, то ми виділяємо наступні етапи:

  • Крок 1. Зареєструвати ТОВ.

Способи подачі документів на реєстрацію:

- шляхом подачі документів у паперовій формі державному реєстратору через центри надання адміністративних послуг. Це економить гроші, але потрібно почекати черги.

- через нотаріуса за місцем знаходження створюваного ТОВ. Цей спосіб вимагає найбільших фінансових витрат. І звертаємо вашу увагу, що нотаріус тільки запевняє вашу підпис на документах, при цьому послуги в сфері реєстрації юридичних осіб надають не всі нотаріуси. Доведеться пошукати.

- онлайн реєстрація ТОВ, здійснюється на підставі модельного статуту, на урядовому порталі Кабінету Міністрів України в розділі «Електронні послуги / бізнесу» або на електронному порталі «Онлайн ДІМ ЮСТИЦІЇ», а також через "Портал Дія" при наявності у особи, яка подає документи, електронного цифрового підпису.

  • Крок 2. Отримати пакет реєстраційних документів.
  • Крок 3. Подати заяву до податкової інспекції на внесення до реєстру платників ПДВ / єдиного податку (при необхідності).
  • Крок 4. Виготовити печатку товариства (за бажанням).
  • Крок 5. Відкрити банківський рахунок для підприємства або при необхідності отримання оплати від нерезидентів — валютний рахунок.
  • Крок 6. Отримати електронний цифровий підпис.
  • Крок 7. Оформити співробітників в штат.
  • Крок 8. Підготувати кадрову документацію, документи пов'язані з охороною праці та пожежною безпекою.
  • Крок 9. Підготувати фундамент захисту авторських прав компанії та засновників. Сюди входить реєстрація торгової марки, патентів, розробка договір з підрядниками з застереженнями про перехід авторських прав на логотип, брендбук, сайт і т.д.
  • Крок 10. Розробити шаблонні договори на надання послуг (продаж товарів) і акти до них.

При дотриманні всіх перерахованих вище правил і процесів - ви зможете успішно відкрити ТОВ у Києві або будь-якому іншому місті України і успішно розпочати діяльність.

Наша юридична компанія Fidelium спеціалізується на комплексному супроводі діяльності бізнесу. Наші фахівці завжди готові допомогти вам провести реєстрацію ТОВ (буде тільки одна поїздка до нотаріуса) або онлайн реєстрацію (необхідно буде отримати електронний цифровий підпис, можна — від ПриватБанку або іншу яка відповідає вимогам чинного законодавства), а також надати розгорнуту детальну консультацію як щодо порядку реєстрації, так і по подальшому супроводу діяльності вашої компанії.

Коментарі

Відповісти за допомогою Facebook:

Отримати консультацію з нашими фахівцями

Cookies

Цей сайт використовує файли cookie. Більш докладні дані ви можете знайти
в політиці щодо захисту персональних даних